dinsdag 25 februari 2014

Gedicht voor mijn dochter


Zoals ik al eerder schreef op mijn blog betekent mijn gezin alles voor mij. Mijn echtgenote, dochter en ongeboren zoon zijn de redenen waarvoor ik blijf vechten tegen mijn ziekte. Onderstaand gedicht schreef ik voor Flore, mijn dochter. Het is weeral in het Engels, dus de kans dat ze er nu al veel van begrijpt is eerder aan de kleine kant. Maar ik hoop dit gedicht ooit mooi in te kaderen en aan haar cadeau te doen zodat ze begrijpt wat ze voor mij betekent.

The light of my life,
Was born out of love,
An angel of happiness,
From the heavens above.

She turned me upside down,
And sent quivers through my world,
No matter where disease will take me,
I will never fail my girl.

She fills me with pride,
And gave me a purpose,
No longer just a sick man,
No, a father surfaced.

1 opmerking: