dinsdag 18 februari 2014

Sokkenzorgen


Ik haat sokken.

Niet dat ik het nut en de bestaansredenen van sokken wil betwisten. Wel integendeel, in sokken gehulde voeten zijn zelfs preferabel bij het dragen van een groot deel van het bekende schoeisel (sandalen alvast niet inbegrepen). Sokken kunnen ook een ‘fashion statement’ zijn en sokken kunnen voor warmte zorgen op koude winterdagen.

En toch haat ik sokken. Om de eenvoudige reden dat ik ze niet langer zelf kan aandoen… Elke morgen moet ik de hulp inroepen van mijn echtgenote om sokken aan te doen. Het lijkt iets belachelijk, maar staat voor het verlies van een deeltje zelfredzaamheid en heeft op die manier toch een zware impact. Dit kleine verlies gaat ook gepaard met de angst over wat nog komen zal en wat ik in de toekomst nog zal moeten afgeven aan zelfredzaamheid en welke kledingstukken hierdoor nog op mijn ‘hate list’ zullen verschijnen.


Maar op vandaag beperkt die lijst zich dus tot sokken. Dat gezegd zijnde kijk ik uit naar de zomer, want dan kan ik sandalen dragen en lost mijn probleem zich op die manier vanzelf op J!

1 opmerking:

  1. Ik kan gelukkig zelf mijn sokken nog aandoen maar door vlot gaat dat alleszins niet. Niets in vergelijking met wat jij allemaal moet doormaken maar dit is misschien daarom net iets waardoor ik kan begrijpen hoe frustrerend het moet zijn. Dus laat ons samen duimen voor de zomer of Hobbit voeten kweken zodat we de sok kunnen verbannen en de wereld blootvoets kunnen veroveren :).

    BeantwoordenVerwijderen