woensdag 12 februari 2014

Lunch in Het Gebaar


Het is belangrijk voor mij om mijn getormenteerde lichaam af en toe positief te proberen te ervaren. Ik leef namelijk op enigszins gespannen voet met mijn lichaam, dat mij steeds opnieuw lijkt teleur te stellen. Zo een positieve ervaring kan bijvoorbeeld bestaan uit eens gezellig en lekker gaan eten.

Vandaag gingen we daarom (en omdat Inge en ik eind vorig jaar 5 jaar getrouwd en 10 jaar samen waren – hoera!) lunchen in Het Gebaar. Voor diegenen die het niet weten; dit is het restaurant waar Njamtv - chef Roger van Damme achter de potten staat.

Man, man hebben wij daar lekker gegeten! Je krijgt echte pareltjes voorgeschoteld met meer dan tien verschillende bereidingen op één bord. We namen na het hoofdgerecht uiteraard een dessert (waarvoor dit restaurant bekend staat) en werden ook daar niet teleurgesteld. Ik nam het dessert ‘Botanique’ – een tuin van verschillende soorten chocolademousse, aangevuld met toetsen van citrus en mango - en Inge ‘Celebration 20’ – een ‘showcase’ van het talent van Van Damme ter ere van hun 20 jarige bestaan. Om te laten zien hoe geweldig de borden gedresseerd zijn, hierbij enkele foto’s.




Ook op de bediening hebben we niets aan te merken: zeer correct en vriendelijk. We voelden ons echt in de watten gelegd.

Het is de tweede keer dat ik in Het Gebaar ga lunchen en ik moet toegeven: dit is de beste culinaire ervaring die ik tot nu toe mocht meemaken. Of dit een zeer grote pluim is op de koksmuts van Roger Van Damme dan wel een eerder bescheiden compliment vanwege mijn al bij al beperkte culinaire ervaringen laat ik in het midden.


In ieder geval een aanrader!

1 opmerking:

  1. Ik heb zijn dessertjes ook al mogen proeven en inderdaad echt een smaakbom. Dat tuintje ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen